• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 18.02.16, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tanel Padar: kogu aeg mõtlen, kuidas olla kihvtim

„Tõusen hommikul üles, joon kohvi ja hakkan mõtlema, milline ma veel olla võiks,“ kirjeldas Crunch Industry kaasasutaja Tanel Padar seda, kuidas Padarit müüakse.
Gaselli TOPi jõudnud Crunch Industry asutajad Danel Pandre (vasakul) ja Tanel Padar
  • Gaselli TOPi jõudnud Crunch Industry asutajad Danel Pandre (vasakul) ja Tanel Padar Foto: Andres Haabu
„Ma pean kogu aeg mõtlema, kuidas ma oleksin veel kihvtim, kuidas rohkem plaate või nänni müüa,“ rääkis Padar täna Gaselli kongressil. „Kui teised mehed ja naised on kolm rada ära teinud, siis läheb Padar neljandat ka tegema. Ükskõik, mis mulle ka pähe tuleb, toob enamasti kontserdi kaasa.“
Padar rääkis, kuidas nad Danel Pandrega Crunch Industry 2005. aastal asutasid. Selle ajani polnud Padaril pangakontotki. E-postiaadress oli, aga ta ei kasutanud seda. „Ühes taskus oli üüri- ja teises kasutamise raha.“ Pandre meenutas, et kui nad esimese OÜ tegid, siis nad ei teadnud, et selleks on raha ka vaja. „Meie saime siis teha mitterahalise sissemakse,“ meenutas Pandre. Sissemakseks läks kitarr.
„Ja siis ma helistasin emale,“ meenutas Padar. „Ema, me tegime OÜ! Ma olen juhatuse liige! Ega ma ise aru ei saanud, mis see tähendab. Aga noh, vähemalt polnud enam FIE.“
Aja jooksul suurenes ambitsioon. „Ühel hetkel loobusime teadlikult kõigist endistest kontsertide vahendajatest, hakkasime ise oma asju ajama,“ jutustas Pandre. „Ei kahetse. Müstilisi summasid ei liigu, aga midagi nagu toimub. Kui see pall veerema hakkas, käis ühe soojaga mitu aastat.“
Pandre märkis, et meelelahutus käib sama kõverat pidi, mis ülejäänud majandus. „Kui pole raha pidusid teha, siis ei tee bändi ka,“ rääkis ta. Kriisi ajal oli ettevõtte raskustes. „Kontserte oli vähe, tellijaid oli vähe,“ jutustas Padar. „Ettevõtjaid meid ei kutsunud. Dilemma seisnes selles, kas laseme hinna alla ja üritame palju esineda, või ei lase ja esineme vähem. Me valisime teise tee, sest sama hinna juurde tagasi tulla oleks olnud keeruline. Esinesime vähem, aga korraliku honorari eest.“ 2009. aastal hakkas Crunch Industry jälle tegevust laiendama.
Kodus on kergem kõva mees olla
Pandre tunnistas, et saavutatu hoidmine on palju keerulisem, kui orbiidile tõusta, ja kehvi hetki tuleb ikka ette. Sellegipoolest meeldib tema töö talle väga, sest kunagi ei tea, mis homme saab. „Rutiin tapab, see kehtib igas äris,“ märkis Pandre.
Padar peab tähtsaks fännidele vahelduse pakkumist, kuigi põhimõtteliselt võiks The Sun juba olemasolevaid lugusid surmani mängida. Välismaale minekust pole kuigivõrd siiski asja saanud. „Üritasime minna Lätti, Leetu ja Soome, aga siis saime aru, et see käib meie enda rahakoti pealt, rääkis ta. „Eesti muusiku rahakotiga välismaale minna pole lihtne. Kergem on olla kodus kõva mees. Meie kaevame keskelt.“
Padari ja Pandre koostöö on püsima jäänud vaatamata erimeelsustele, mida ikka vahel ette tuleb. „No see aeg, kui ma totaalne jätis olin, jääb 2005. aastasse,“ muigas Padar ja kiitis Pandre võimet teda kõige ootamatumatest kohtadest üles leida. „Eks ma mõtlesin, mis on kõige ebatavalisem koht, kuhu ta minna võiks,“ täiendas Pandre. „Uksekell – ja seal ta oligi.“
Kõige kasumlikum on Padari sõnul reklaamimuusika. „Ma teen seda hea meelega, see on vaheldus,“ sõnas ta. „Kui mingit The Suni lugu kasutatakse reklaamis ja käib sadu ja tuhandeid kordi läbi, siis salvestub see kuulajate ajus.“
2005. aastal loodud Crunch Industry on korraldanud 1800 kontserti ja tootnud üle 300 muusikateose. 2013. aastal võeti kasutusele Full House Agency kaubamärk. Ettevõttega on koostööd teinud sellised artistid ja grupid nagu The Sun, Ott Lepland, Liis Lemsalu, Vallatud Vestid ja Würffel. Ettevõtte käive on tegevuse alguse 50 000 euro pealt tõusnud 700 000 euroni (2015).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele